Wednesday, March 16, 2011

BAWAL BERLADO

malam tadi ronda kat giant nak cari pampers, nampak pulak bawal hitam....eeee sedapnya klu aku masak ala ala sambal. aku pilih 3 okor..3.69kg sama dgn rm11.09, kalau aku redah pasar borong mau dapat lebih sekor kot....tapi tengok fresh je...ok la tu. pagi ni aku start dah siang ikan tu, saja tak suruh budak giant tu siang...nak masak sambal bawal.....2 ekor cukup la...aku je nak makan, budak2 aku masak sotong kicap...adik masih tido lagi..tu yg ligat buat keje tuh..



aku goreng dulu bagi rasa manisnya....elok betul pan yg aku beli kat ikea 3 thn lepas, klu tak silap harganya baru rm9.90...berbaloi dan puas hati...tak melekat langsung....kuali yg berpuluh beratus tu la yg bagi masaalah...melekat bila menggoreng....mahal je lebih..menyusahkan...

2 ketul aku goreng..lagi seketul simpan utk mlm pulak

dah siap makan pon....manisnya terasa isi dia...aku suka masak sambal, tak de sambal tak sah la..
kalau masak lemak ke , kari ke...kureng sikit la..bukan apa aku tak pandai lagi resepi tu...harus tak menjadi beb!!!!!

No comments:

Post a Comment